8 Haziran 2020 Pazartesi

İnternetin Gelişimi.

   Efendim herkese selamlar ve iyi günler dilerim. Ben burada bugün yaşadığımız şu zor günler esnasında siz firma ve şirket sahiplerine reklamcılık ve internet konusunda yardımcı olmak adına bugün ponçik klavyemin başına oturup. Siz saygıdeğer insanlara elimden geldiği ölçüde yardım etmeye çalışacağım. Efendim tartışmasız ki günümüzde internet devasa kitlelerce kullanılan bir iletişim aracı haline gelmiş vaziyette. Bu günlerde televizyon, dergi, kitap gibi şeyler yerini yavaş yavaş yerini internete bırakmaya başladı. Efendim ben bugün burada bunun olumlu veya olumsuz bir şey olması üzerine tartışmayacağım. Benim bugün buradaki amacım size internetin ne olduğundan ve nasıl reklam için kullanılabileceğinden bahsedeceğim. Efendim öncelikle internet nedir? İnternet tüm dünyaya döşenmiş kablolardan oluşan devasa bir genel ağdır ve bu genel ağ üzerinde bulunan web sayfaları sayesinde bu devasa veri akışı web sayfaları sayesinde grafik ara yüzüne bürünür ve kullanıcıların rahatlıkla veri yığınını kullanabilmesini sağlar. Bu veri yığını arama motorları tarafından kendi standartlarına göre veri tabanlarına dahil edilerek herhangi bir kullanıcı arzu ettiğinde yani arama motoruna bir sorgu gönderdiğinde bu veriler yeniden gün yüzüne çıkar. Efendim bu elbette ki eskiden bu şekilde değildi. İnternet ilk çıktığını dönemlerde özellikle bir bölgede kullanılıyordu ve eskiden arama motorlarının da var olmaması sebebiyle veriler tamamen dağınık bir haldeydi dolayısıyla örneğin internet sitesi kurmak, web sayfası veya web tasarım fiyatları gibi bir içerik aradığınızda bulmanız çok zordu. Örneğin günümüzdeki alan adı teknolojisi sayesinde web sayfalarının IP adreslerini ezbere bilmeseniz dahi web sitesinin adresini bildiğiniz takdirde web sayfasına giriş yapabilirsiniz. Alan adı web tarayıcısının adres satırına girdiğiniz adreslere verilen genel addır ve bu genel ad sizin internet dünyasındaki dijital kimliğinizi oluşturur. Bu alan adını seçerken dikkat etmelisiniz. Çünkü bu alan adı arama motorları tarafından indekslenen adresinizdir ve bu ad mantıksız bir seçimle belirlenirse bu arama motorları tarafından algılandığı takdirde web sayfanız SPAM yani gereksiz içerik olarak algılanabilir. Bu yüzden alan adınızı seçerken dikkatli olmalısınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder