11 Haziran 2020 Perşembe

Arama Motorları ve Reklamcılık.

   Efendim güzel bir günden daha siz saygıdeğer ülkemin insanlarını selamlıyorum. Efendim bugün konuşacağımız konu arama motorları ve internet reklamcılığı üzerine olacak. Hepinizin de bildiği üzere internet hayatımızın artık her bir bölümünü kapsıyor. Hatta içinde bulduğumuz çağ bile nesnelerin interneti çağı olarak adlandırırken internetin önemi yadsınamaz. Çünkü artık evimizdeki buzdolabından, kolumuzdaki saate kadar her şey internete bağlı vaziyette. Elbette ki bunun olumlu veya olumsuz yönleri bizim makalemizin konusu değil. Efendim benim asıl anlatmak istediğim internetin hayatımızdaki yeri ve önemidir. Örneğin bizi insanlar en ufak ihtiyacımızda örneğin internet sitesi kurmak gibi bir siteye ihtiyacımız olduğunda ilk işimiz popüler bir web sayfasının arama kısmında sorgu başlatmaktır. Görüldüğü üzere insanların bir ihtiyaç durumunda ilk baktıkları yer internet oluyor. Bu günler insanlar interneti alışveriş yapmak, bilgi edinmek, eğlenmek, sosyal medyada kendilerini paylaşmak, reklamcılık, gibi işler için kullanıyor. Şimdi efendim daha fazla uzatmadan asıl konumuza bir giriş yapalım. Arama motoru nedir? Arama motorları internetin devasa veri ağının içindeki verileri daha ulaşılabilir kılmak amacıyla kurulmuş web siteleridir. Çalışma prensibi olarak web sayfalarının adres ve içeriklerini kendi içerik değerlendirme ölçütlerine göre değerlendirerek, hangi web sayfasının hangi sırada yer alacağına veya arama motorunun veri tabanına dahil edilip edilmeyeceğini belirleyen ana çalışma prensibidir. Örneğin siz web sayfası gibi bir sorgu gönderdiğinizde arama motoru daha önceden veri tabanına kaydedilmiş verileri veri tabanından çıkararak önüne sunar. Ayrıca bir önemli hususta web sitesi yapan firmalar web sayfalarını yaparken bu arama motorlarının belirlemiş olduğu içerik standartlarına göre tasarım yaparlar. Bu içeri standartlarının en iyi yanıysa arama sorgularının üst sıralarında zararlı veya amatörce kurulmuş web sayfalarının yer almasını engellemesidir. Efendim gelelim reklamcılık konusunu. İnternetin ne kadar büyük bir platform olduğundan bahsettiğimize göre onu neden reklam amacıyla kullanmayalım ki? Bunun için öncelikle bir web sitesine ve ondan önce bir alan adına sahip olmamız gerekiyor. Peki ama alan adı nedir? Alan adı web tarayıcısının adres satırına yazılan web sitesi adlarına verilen genel addır. Bu adlar web sayfasının IP numaralarından oluşan adresinin üzerine maskelenir ve web sayfası metin tabanlı ifadelerle erişilebilir hale gelir. Alan adları ayrıca internetteki dijital kimliğinizdir. Bu ad sayesinde internetteki tüm platformlarda gözüken adınızdır. Bu yüzden alan adı seçimi yaparken rasgele veya özensiz olarak seçilmiş adları kesinlikle kullanmayın. Ayrıca özensizce seçtiğiniz alan adları arama motorlarının içerik değerlendirme sistemleri tarafından SPAM yani gereksiz içerik olarak algılanabilme potansiyeline sahiptir. Alan adını seçerken şirket veya firmanızın adını, yaptığınız işi niteleyen bir sözcük grubunu veya arzunuza göre tamamen başka bir şey de seçebilirsiniz. Gelelim web sitesi yaptırmaya. Nasıl bir web sitesi yaptıracağız? Web sitesi için gerekli alan adın satın aldıktan sonra web tasarım hizmeti veren bir firmayla iletişime geçerek kendimize en uygun özellikleri belirledikten sonra bir web sitesi yaptırabilirsiniz. Örneğin web tasarım fiyatları gibi bir web sayfası olabilir bu.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder