9 Haziran 2020 Salı

İnternetin Günümüzdeki Popülerliği.

  Efendim herkese merhabalar herkese keyifli sabahlar dilerim. Efendim içinde bulunduğumuz şu günlerde herkesin de bildiği üzere internet adeta dünyayı kendine bağlamış ve adeta kasıp kavuruyor. Efendim bu popülerlik elbette ki internetin kullanım kolaylığından büyüklüğüne kadar birçok faktörü kapsıyor. Efendim ben bugün burada internetten, internetin tarihsel gelişiminden, arama motorlarından ve alan adlarından bahsettikten sonra da en son olarak reklamcılığa değinerek konuyu noktalamak istiyorum. Efendim isterseniz daha fazla uzatmadan hemen başlayalım. Efendim elbette ki internet eskiden bu kadar popüler değildi ki bunun en temel sebebi internetin günümüzdeki kadar pratik ve geniş bir kapsama alanına sahip olmamasıydı.

   İnternet ilk kez ortaya çıktığı dönemlerde ne aradığınız siteye veri tabanına kaydederek kolayca bulmanızı sağlayan arama motorları ne de web sayfalarının IP adreslerinin yerini tutarak kolayca ulaşılabilmesini sağlayan alan adları vardı. Örneğin web tasarım firmaları, web sitesi nasıl kurulur, internet sitesi paketleri, gibi web sayfalarına erişmek istediğinizde her bir sitenin IP numarasını bilmek zorundaydınız ve yine o dönem web sayfaları günümüzdeki kadar dinamik te değildi. İnternet teknolojisi zamanla geliştikçe web programlama dilleri de gelişti. Geçelim efendim bir diğer konuya.

   Arama motorları belki de internetin bu denli popüler olmasının ana sebebi. Efendim arama motorları da temelinde bir web sayfasıdır. Diğer sayfalardan farkıysa bu sayların görevi diğer web sayfalarına veri tabanlarına içerik değerlendirme sistemleriyle bir değerlendirme yaptıktan sonra içerikleri sıralayarak kullanıcıların önüne sunan devasa veri tabanlarıdır. Efendim gelelim alan adlarına.

   Alan adları web tarayıcısının adres satırına yazılan web sayfası adlarına verilen genel addır. Bu ad sizin internetteki dijital kimliğinizi oluşturan ve bir web arama motoru tarafından veri tabanına kaydedilirken içerik değerlendirme sisteminden geçen önemli bir addır. Bu yüzden alelade bir şekilde seçilmiş bir alan adı arama motoru tarafından SPAM yani gereksiz içerik olarak algılanmanıza neden olabilir. Gelelim reklamcılığa.

  Efendim internet artık diğer iletişim araçlarını öyle bir solladı ki. Televizyon, radyo, dergi, pankart gibi şeyler artık tarih oldu desek yeridir. Her nereden bakarsak bakalım internetin yeri tartışılmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder