Herkese yeni bir makalemizden daha merhabalar, bugün
sizlerle beraber hayatımızda önemli bir yer edinmiş olan web teknolojilerinin
önemine, internet reklamcılığının neden önemli olduğuna ve web tasarımcılarının
internet dışındaki reklamcılık yöntemlerini neden geleneksel reklamcılık
anlayışı olarak nitelediğine bir göz atacağız. Ayrıca bu yazımızdan sonra mobil web sitesi konulu makalemizi de okuyabilirsiniz.
Web teknolojileri ortaya çıktığı dönemden beridir her dönem
önemli ve potansiyel vaat eden bir teknoloji olmuştur. Web teknolojilerinin
önemin ana kaynağı her daim reklamcılık sektörü açısından değerinden
kaynaklanmıştır.
Konu internet olduğunda eğer ki sosyal medya gibi
platformları incelerseniz. Bu platformların kullanıcılar tarafından girilen
içeriklerin yine Mobilyacılar için site kullanıcılar tarafından
tüketilmesiyle bir döngü halinde çalışan veya diğer bir tabirle kendi kendisini
ayakta tutan bir sistem olduğunu göreceksiniz elbette ki.
Burada en önemli nokta günümüzde internetteki birçok web
sitesinin artık bu mantığa göre çalıştığıdır ki sosyal medyanın kullandığı
algoritmalardan birisi olan kullanıcı verilerini toplayarak kullanıcılara ilgi
alanlarına göre içerikler sunmasını sağlayan bu algoritma sayesinde reklamcılık
eskisine nazaran çok daha kolay bir hale geldi.
İnternetin reklamcılık açısından cazip olmasının en temel
sebebi aslına bakarsanız aktif olarak sahip olduğu kullanıcı kitlesi ve bu
kullanıcı kitlesinin her geçen gün daha da artmasıdır ki bu sayede her geçen
gün daha da popüler bir hale gelmiştir.
Web teknolojilerinin günümüzde reklamcılık Oteller için site açısından önemli olmasının en temel sebebi ise tabi ki de bu kullanıcı
kitlesinden faydalanılarak yapılacak olan bir reklamın oldukça işlevsel
olacağıdır ki internetin küresel bir iletişim aracı olduğunu düşünecek olursak
bunun ne kadar önemli olduğunu çok daha iyi anlayacaksınız elbette ki.
Biz web tasarımcıları içerisinde bulunduğumuz çağ içerisinde
internet dışındaki reklamcılık yöntemlerini geleneksel reklamcılık yöntemleri
olarak niteleriz ki bunun sebebi bu reklamcılık yöntemlerinin her açıdan web
teknolojilerinden dezavantajlı olmasıdır.
Burada bahsettiğimiz dezavantaj geleneksel reklamcılık
araçlarının yani televizyona reklam vermek, radyoya reklam vermek, dergiler
için içerik hazırlamak, gazetelere köşe yazısı vermek, pankartlara afiş
hazırlamak gibi yöntemlerdir ki bu yöntemlerin en temel dezavantajları internete
oranla çok daha az insan kitlesine ulaşmasıyla beraber aynı zaman maliyet ve
hazırlık süreci bakımından da oldukça dezavantajlı olmalarıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder